Vállalatunk és történetünk

Több mint 50 éve a konyhakész saláták előállításának piacán.

A legfontosabb mérföldkövek

1972 – A Gastro Star megalapítása Svájcban

1976 – Az Eisberg megalapítása Svájcban

1992 – Az Eisberg Csoport megnyitja kelet-európai piacát, és leányvállalatokat alapít Lengyelországban, valamint Magyarországon is: megszületik az Eisberg Hungary Kft. 

1995 – Megnyílik a romániai gyártó üzem, ezzel tovább nő és erősödik a kelet-európai piac.

2012 – A Gastro Star a Hilcona nemzetközi élelmiszergyártó vállalat része lesz.

2012 – Ugyanebben az évben megszületik az új termékcsalád, az Eisberg – Simply Fresh.

2016 – Az Eisberg a Bell Food Csoport tagja lesz. 

2018 – A Sylvain & CO. csatlakozik az Eisberg Csoporthoz.

2019 – Új gyártó üzem nyílik Ausztriában.

2024 – Az Eisberg márka megújul, új koncepció születik a “Colour your life” szlogen alatt

Évről-évre egyre színesebben

Az Eisberg csoport az 1970-es évek óta kínálja a frissességet és a színekben gazdag minőséget a vásárlói, ügyfelei és partnerei számára. A két svájci zöldségtermesztő cég összeolvadásának eredményeként megszületett vállalat több mint 50 éve foglalkozik konyhakész saláták előállításával, napjainkra pedig  a saját piacán Európa egyik vezető cégcsoportjává vált. Közép- és Kelet-Európában, valamint Svájcban első, színes és friss terméi 12 országban kaphatók. 

A magyar leányvállalat, az Eisberg Hungary Kft. 1992-ben jött létre, és azóta piacvezető a konyhakész saláták hazai piacán, valamint a dresszingek eladása terén is kiemelkedő szerepet játszik. A cég elsőként vezette be a tartósítószer nélküli salátaönteteket, és folyamatosan bővíti termékei kínálatát. Az Eisberg élen jár a társadalmi felelősségvállalás terén is számos olyan területet támogatva, ahol az ember áll a középpontban. 

A cég 5000 négyzetméteres gyáli üzemében jelenleg több mint 200 munkatárs dolgozik. Ők professzionális osztályozó-, mosó-, szárító- és csomagolóberendezéseket használva állítják elő az Eisberg extrán friss, egészséges, konyhakész, ropogós és sokszínű termékeit, méghozzá a folyamatos fejlesztés alatt álló, szigorú élelmiszer-biztonsági előírások figyelembevételével. 

Austrian plant

Erősen, családban – A Bell Food Csoport részeként

Az Eisberg sikeres működésének és hazai piacvezető pozíciójának egyik sarokköve, hogy egy erős családi kötelék része. Ezzel a háttérrel, a BellFood Csoport tagjaként képes megvalósítani nagyszabású elképzeléseit és terveit. 

A Bell Food Csoport gyökerei egészen 1869-ig nyúlnak vissza, ekkor nyitotta meg első üzletét Samuel Bell-Roth hentesmester Bázel városában. Ebből nőtt ki az az Európa-szerte ismert cégcsoport, amely számos nemzetközi vállalatból és márkából áll (köztük az Eisberg), és amelynek termékpalettája a teljes élelmiszeripari piacot lefedi a húsoktól kezdve a cukrászati termékeken át a zöldség-gyümölcsig. Jelenleg 15 ország több mint 13 000 dolgozója nap mint nap azért dolgozik, hogy kiváló minőségű élelmiszereket (többek között salátákat, szendvicseket, készételeket, tésztákat, leveseket, fűszereket, fagyasztott termékeket) állítson elő.

A siker kulcsa a beteljesített küldetés

Innováció, értékek és átláthatóság

Innováció

Az Eisberg számára a fenntartható működés az egyik legfontosabb küldetés. A vállalat innovatív stratégiája nyolc tevékenységi területet ölel fel, amit az ENSZ által meghatározott Fenntartható Fejlődési Célok ihlettek.

  • Az üvegházhatású gázok kibocsátásának minimálisra csökkentése klímabarát technológiák, mint például fotovoltaikus rendszerek használatával.
  • Az üzemi élelmiszer-hulladék 1% alá csökkentése, például az étolaj biodízellé alakításával.
  • A vízpazarlás megszüntetése: a tisztított vizet szántóföldi öntözésre használjuk.
  • A Környezeti, Társadalmi és Vállalatirányítási kritériumok (ESG) kockázatkezelési területre való áthelyezése.
  • Nyitottság és esélyegyenlőség a vállalatirányításban.
  • Szükségletorientált egészségügyi programok és biztonsági intézkedések alkalmazása.
  • A  mezőgazdaságra vonatkozó fenntarthatósági követelmények betartása.
  • Nem vásárolunk és használunk az állatjóléti szempontok szerint tiltott termékeket.

Értékek

Olyan munkakörnyezet kialakítására törekszünk, ami a dolgozóinkat inspirálja és ahol a csapat értékes, megbecsült tagjának érzik megukat. Hosszú távú, tartós sikereket csak elégedett munkatársakkal lehet megvalósítani. Ők a vállalat vérkeringése. 

Vállalati kultúránk nyitott, kölcsönös tiszteletre épül és befogadó. Nagyra értékeljük a sokszínűséget, az egyedi nézőpontokat és készségeket, ezért a munkatársakban rejlő potenciált és erősségeket folyamatosan fejlesztjük. A képzés és a továbbtanulás lehetősége számunkra nem csupán hangzatos hívószavak, hanem beváltott ígéretek is, ezért dolgozóink szakmai karrierjét belső képzéseken, és akár külső programokon keresztül is biztosítjuk.

A vállalati kultúra része a nyílt kommunikáció is, ami minden szinten nyíltan, őszintén és kritikusan zajlik. 

Ugyanilyen fontos dolgozóink testi-lelki jóléte, amit biztonságos és ergonomikus munkahelyi környezet kialakításával, stresszkezelési programokkal érünk el. Csak egészséges csapat lehet eredményes.

Átláthatóság

Az elmúlt három évtized alatt egy megbízható, hazai és nemzetközi termesztőkből álló beszállítói csapatot építettünk fel. Ők gondos, környezettudatos termesztést folytatnak, és egészséges, jó minőségű nyersanyagot állítanak elő, tevékenységüket azonban folyamatosan és szigorú előírások mentén ellenőrizzük. Minden beszállított zöldség-gyümölcsből mintát veszünk, és csak a kifogástalan nyersanyag kerülhet feldolgozásra. Azt is ellenőrizzük, hogy a felhasznált növényvédőszerek hatóanyaga nem haladja-e meg a szermaradék hatóságilag megállapított szintjét. 

A feldolgozási folyamat során lézerkamerák segítségével szűrjük ki az idegen anyagokat és termékhibákat, majd a nyersanyag többlépcsős mosási folyamaton esik át, melynek fontos része a bogárszűrők alkalmazása. Ezt követően jön a szárítás, a keverés és a csomagolás. A feldolgozási folyamat során a termék minőségét többször is ellenőrizzük, és csak abban az esetben mehet tovább, majd kerülhet kiszállításra, ha minden ellenőrző ponton elérte a meghatározott minőséget.

Jövőképünk

Ha a jövőre gondolunk, az Eisberg csoport két dolgot szeretne elérni. Egyfelől mindig megfelelni a világ által támasztott kihívásoknak, elsősorban a fenntarthatóság és a környezet védelme szempontjából, másfelől pedig az ügyfeleink és a piac támasztotta elvárásoknak azzal, hogy mindig színes, friss és egészséges termékekkel ajándékozzuk meg őket.  Ennek érdekében arra törekszünk, hogy ügyfeleinkkel karöltve személyre szabott megoldásokat dolgozzunk ki a számukra. Ezt pedig a termékfejlesztéstől kezdve a csomagolásig, vagyis minden szinten innovatív módon érhetjük el. Folyamatosan új alapanyagokat tesztelünk. Megállás nélkül új recepteket dolgozunk ki. És végül, de nem utolsósorban fenntarthatósági és kényelmi szempontok figyelembevételével új csomagolási technológiákat és anyagokat tesztelünk. 

Ha a jövőre gondolunk, az Eisberg Csoport ugyanaz szeretne lenni, ami most is: egy modern és példamutató vállalat.

Vállalati kultúra

Nem tudnánk magas színvonalú munkát végezni és minőségi termékeket előállítani modern gyártástechnológia és elkötelezett munkatársak hiányában. Lelkes és jól képzett kollégánk munkájának köszönhető, hogy az üzletek polcaira kerülnek nap mint nap a lehető legmagasabb minőségű termékeink. De ők gondoskodnak a minőségi sztenderdek betartásáról is, munkájukban támogatást és biztatást pedig a tapasztalt helyi vezetőktől, valamint a svájci kollégáktól kapnak a különböző szakterületeken. Dolgozóink így tudják felelősségteljesen, pontosan meghatározott céloknak megfelelően elvégezni a feladataikat. A svájciakra jellemző, kompromisszumot nem ismerő, modern minőség-menedzsment és a legújabb technológiák is támogatják őket ebben. 

Talán már ebből is következik: az Eisberg csoportnál a munkatársak állnak a középpontban. A bennük rejlő potenciált és erősségeket a kitűzött céloknak, valamint a pozíciójuknak megfelelően fejlesztjük, a képességeket és a kihívásokat egyensúlyban tartjuk. A folyamatosan fejlődő munkakörnyezetet pedig rendszeresen ellenőrizzük, értékeljük, és ha szükséges, akkor javítunk rajta. Csak így folyhat vállalatunknál kölcsönös tiszteleten alapuló, harmonikus csapatmunka. De ezt szolgálja a minden szinten nyílt, őszinte és egyenes kommunikáció is.

Társadalmi felelősségvállalás

Az Eisberg számára is fontos érték az ember, továbbá a hitelesség, az őszinteség, az elvégzett munka, a problémák bátor felvállalása, valamint egymás elfogadása és segítése. 

Harcolunk a mellrák ellen

Magyarországon az Eisberg a mellrák elleni küzdelem fontos szereplőjeként folyamatosan  gyűjti az adományokat a betegek kezelésére. Minden év októberében, ami a mellrák elleni küzdelem hónapja, egyedi csomagolású és összetételű salátakeveréket dobunk a piacra. A rózsaszín csomagolású termék, a Pink Mix hamar népszerűvé vált, és minden egyes eladott salátakeverék árának egy része a mellrák elleni küzdelem támogatására megy.

Nincs felesleg!

Saláták gyártása során természetesen keletkezik némi zöldhulladék, felesleg, és ennek hasznosítására is született a társadalmi felelősségvállalás területéhez sorolható megoldás. A feldolgozhatatlan levelek és szárak nagy része friss takarmányként hasznosul, tehenek, és más állatok (pl. lovak és kecskék) kapják. A még ezután is fennmaradó felesleg pedig egy biogáz üzembe kerül, ahol a zöldhulladékból energiát nyernek ki.

Tovább is van, mondjuk még

A magyarországi Eisberg rengeteghelyi, regionális és országos céggel, szervezettel és előadóval dolgozott és dolgozik együtt, az együttműködések alapja pedig, hogy hasonló értékrendet vallunk, hasonlóan gondolkodunk a világról, az emberről és az alapvető értékekről:

  • Alapítvány a Budapesti Állatkertért
  • Apa Akadémia
  • Autistic Art
  • Bátor Tábor
  • Bethesda Kórház
  • Bérczesi Róbert – Hiperkarma
  • Bridge Budapest – Edison Platform
  • BSI által rendezett sportrendezvények
  • Budapesti Fesztiválzenekar
  • Budapest Táncfesztivál
  • Budapest Főváros Kormányhivatala, Népegészségügyi Szakirányítási Szerve, Egészségnevelési és Szűrési Koordinációs Osztály
  • Cukorbetegek Országos Egyesülete
  • Diab Kupa
  • Dietetikusok Országos Szövetsége
  • Egészségügyi Szakdolgozói Kamara
  • Egy csepp figyelem Alapítvány
  • ELTE PPK Affektív Pszichológia Tanszék
  • Erőműhely klub
  • Fogyasztóvédő és- Érdekszövetség Alapítvány
  • Francia Nagykövetség
  • Gyáli Arany János Közösségi Ház és Városi Könyvtár
  • Heim Pál Gyermekkórház
  • Honvéd Kórház Koraszülött Osztálya
  • ISOFORUM9000 Minőségügyi Konferencia
  • International Wellness Institute (IWI)
  • Jazzy fesztivál
  • Just ClearFitbalance rendezvények
  • Korai Fejlesztő Központot Támogató Alapítvány
  • Kyokushin Kumite Sport Egyesület 
  • Madárfészek Alapítvány
  • Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége
  • Magyar Judo Szövetség
  • Magyar Paralimpiai Bizottság
  • Magyarország Átfogó Egészségvédelmi Szűrőprogramja
  • Magyarországi Üzleti tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) – A Jövő Vezetői Tehetségprogram Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért: Jövő Vezetői Program
  • Mellrákinfo Egyesület
  • Mosolyka Fanny
  • Örkény István Színház
  • Palya Bea -énekesnő, előadóművész
  • Rakonczay Gábor
  • Rácz Zsuzsa írónő
  • Ronald McDonald Ház
  • Séta a születés és szülés minőségéért
  • SOS Gyermekfalu Alapítvány
  • Sportos Cukorbetegek Egyesülete
  • „Szól a szív …” Alapítvány a látássérült gyermekek életkörülményeinek javításáért és a társadalmi beilleszkedésük elősegítéséért
  • Selye Symposium
  • Szurikáta Alapítvány a Diabéteszes Gyermekekért
  • Svájci Nagykövetség
  • Táplálkozás-Tudományért Akadémia
  • Terézanyu pályázat
  • Unicef
  • Vakok Állami Intézete
  • Védőnők Országos Konferenciája
  • Veresiktas FC
  • Vészhelyzet Alapítvány.

Az Eisberg a kezdetektől fogva piacvezető a konyhakész saláták hazai piacán, köszönhetően többek között a nagyfokú innovációnak is: elsőként vezette be a tartósítószer nélküli salátaönteteket, és az egyébként is széles termékpalettáját is folyamatosan bővíti újabb és újabb konyhakész salátatálakkal, salátakeverékekkel, valamint salátaolajokkal. Hasonlóan élen jár a társadalmi felelősségvállalása területén, és a munkatársai számára megteremtett munkakörülményekre is gondosan odafigyel. A modern gyártástechnológia és az elkötelezett munkatársak együtt hozzák létre azt a  magas minőséget képviselő, színpompás termékpalettát, amit az Eisberg a boltok polcaira és a vásárlók ebédlőasztalaira, tányérjaira tesz.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.