Laura néhány nappal a 21. születésnapja előtt, lelkes gyakornokként került az Eisberghez, alig 27 évesen pedig marketing vezető lett. Azt mondja, a vállalatnál nőtt fel emberi és szakmai értelemben egyaránt.

Gyakorlatilag véletlenül került a svájci tulajdonban lévő salátás céghez. Másodéves kereskedelem-marketing szakos egyetemistaként, felsőfokú német és középfokú angol nyelvtudással kereste gyakornoki helyét. Az akkori, gyakorlati helyekre vonatkozó szabályozás miatt nehezített pályán mozgott, a segítség végül nem várt helyről érkezett.

A lovaglás volt az egyik kedvenc sportja, szabadidejében a gyáli lovardában gyerekekkel is foglalkozott. Az egyik szülő – aki ma is az Eisbergnél dolgozik – vetette fel, hogy próbálkozzon náluk. Laura beadta a pályázatát, másnap már csörgött is a telefon, Gazsi Zoltán, az Eisberg ügyvezetője hívta. Már az állásinterjún kiderült, hogy nem egy átlagos munkahelyről van szó. Az Eisberg karácsonyi partiján találkoztak először a vállalat vezetőjével. Miközben bográcsban főtt a 200 adag pörkölt, ők meg is egyeztek, Laura gyakornok lett.

Céltudatos léptekkel a ranglétrán

Három és fél hónapos gyakornoksága elején egy hónapot töltött az üzemben, ami nélkülözhetetlen volt a későbbi munkájához, hiszen testközelből ismerhette meg az üzemi területeket és azok lehetőségeit és korlátait.

A gyakorlati tapasztalatok után a vevőszolgálat és a beszerzés területén kapott feladatokat. Nagyon szerette ezt a munkát, de az egyetem befejezése is fontos volt számára, így nappali képzésen folytatta a hátralévő két évet és mellette részmunkaidőben, heti 20 órát dolgozott. Mint fogalmaz, sosem szeretett egy helyben ülni, már gyakornokként is kereste a kihívásokat.

Az akkori kereskedelmi vezető is látta ezt, és egyre több feladatot bízott az igyekvő lányra, aki az értékesítésben is megállta a helyét. Olyannyira, hogy egy idő után kiemeltügyfél-menedzser lett, hazai és külföldi partnerekért is felelt, de a marketing is foglalkoztatta, ezért újabb és újabb ötletekkel bombázta a vállalat vezetőit. Szerencséjére nemcsak meghallgatták, de biztatták is ezek megvalósítására. Így az értékesítés mellett egyre több marketing feladatot vállalt, ezek egyike volt, hogy ügynökségi segítséggel kialakította a vállalat arculatát a különböző online platformokon. Két évig párhuzamosan dolgozott mindkét területen.

Munkája nyomán egyre több marketing jellegű ötlet és aktivitás bontakozott ki, ezt látva az Eisberg ügyvezetője úgy döntött, hogy különválasztja a sales és a marketing területét, utóbbit teljes egészében Laurára bízva.

Mint mondja, nincs két egyforma napja, de nem bánja, szereti a pörgést. Hozzá tartozik minden, ami marketinggel és kommunikációval kapcsolatos. Online platformok, grafikai anyagok, rendezvények és kitelepülések, kommunikációs anyagok, PR, csomagolásfejlesztés. Ezen kívül a termékfejlesztésben és a CSR projektekben is aktívan részt vesz, valamint önszorgalomból az employer branding is a mindennapjai része. Mindebben három ügynökség segíti a munkáját.

A Saláta utcából a salátaüzembe

A fiatal vezető azt mondja, pontosan ilyen karrierutat álmodott magának, de arra nem számított, hogy ezt az első munkahelyén éri el az évek alatt. Úgy gondolja, sorsszerű, hogy így alakult. Nemrég tudatosult benne, hogy gyerekkorában a Saláta utcában élt, és az, hogy a szigorított szabályozások miatt nem vették fel az első gyakornoki helyre, végül az Eisberghez vezette.

Bár a lovakra mostanában nincs ideje, az állatmentés – sajnos – a mindennapjai része. Ikea névre hallgató macskája is így került hozzá. Az otthon, családi körben töltött minőségi idő – közös programok, kirándulások, beszélgetős délutánok – jelentik számára az igazi feltöltődést. Szabadidejében olvasni is szeret, főleg olyasmit, amiből szakmailag is fejlődhet. Lételeme a folyamatos tanulás.

Emlékei szerint a családban nem volt jellemző a csomagolt saláták fogyasztása, ezeket az Eisbergnél ismerte és szerette meg igazán. Több kedvence is van, de azok a termékek állnak hozzá igazán közel, amelyek valamilyen fontos ügyhöz kötődnek. Ilyen a 2022 nyarán bevezetett Bátor Sali, amelynek bevételéből az Eisberg a Bátor Tábor működését támogatja. A Bátor Sali számára több volt, mint termék- vagy csomagolásfejlesztés.

„Ez egy olyan együttműködés volt, amibe igazán bele tudtam tenni szívem-lelkem. Mivel személyesen is részt vettem a Bátor Tábor által szervezett programokon és megismerkedhettem azokkal az emberekkel, akik mögötte vannak, ezért ez számomra sokkal többet jelentett egy kipipálandó projektnél. Látva a bátrakat és családjukat én is mindig feltöltődtem és szerintem az ilyen ügyekért érdemes dolgozni. Már akkor elhatároztam, hogy ha időm engedi, lovas cimbi leszek, és a lovak iránti szeretetem felfrissítésével segítek a gyerekeknek élményt és sportszeretetet adni.”

Az első pillanattól nagyon szimpatikus volt számára az Eisberg aktív társadalmi szerepvállalása, amellyel sokféle területet támogatnak. Ezért is fontos számára, hogy olyan vállalatnál dolgozhat, amelynek értékrendje azonos a sajátjával.

“A marketing, mint szakma nem mindig esik pozitív elbírálás alá. Én erre azt szoktam mondani, hogy ha a marketingkommunikációnk segítségével minőségi, egészséges termékeinket népszerűsíthetem a fogyasztóink körében, akkor lehet, hogy egy kampánnyal hozzájárulhattam ahhoz, hogy valaki elindul az egészséges élet felé vezető úton.”

Laura mondja:

– Azért jó az Eisbergnél dolgozni, mert ez egy „családias multi”, megvan benne mindkettő előnye és ilyen kollégák mellett nem is használom ki a heti 2 nap home office keretem.

– Azt szeretem a legjobban, hogy nem vagyok keretek közé zárva, szárnyalhat a kreativitásom és munkakörön kívül eső, de testhezálló feladatokban, projektekben is részt vehetek, mint például a fenntarthatósági törekvéseink vagy az Employer Branding.

– A legnagyobb kihívás a munkámban, hogy egy személyben 3 különálló ügynökséggel koordinálom a szerteágazó hazai és minket is érintő nemzetközi projekteket és mellette igyekszem nyomon követni és beépíteni a piacon fellelhető újdonságokat, trendeket (legyen az platform, csomagolóanyag, offline, POS reklámanyagok vagy kitelepülés).

– Akkor érzem magam sikeresnek, amikor piacvezető céghez méltó módon kommunikációs és marketing stratégia mentén haladunk, innoválunk és közben jót teszünk úgy, hogy egészséges és kifogásolhatatlan termékek állnak mögötte, ami nemcsak a konyhai folyamatokban segít fogyasztóinknak, de az egészségüket is támogatja.