Naponta legalább öt adag zöldséget vagy gyümölcsöt kellene fogyasztanunk az egészségünk megőrzéséhez a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének ajánlása alapján, azonban ettől még jócskán el vagyunk maradva. Sőt, európai összehasonlításban is lenne hova fejlődnünk. Az azért bizakodásra ad okot, hogy a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint nőtt a zöldségfogyasztás az elmúlt években Magyarországon: a burgonyát nem számítva a többi zöldségféléből – beleértve a salátát is – 2010-ben éves szinten és fejenként 48 kilót fogyasztottak a vásárlók, ez az adat 2015-ben 52, 2020-ra pedig 60 kilogrammra emelkedett.
A hazai piacon a jégsaláta volt az első, amivel az Eisberg megjelent a 90-es évek elején, majd reagálva a fogyasztói igényekre, egyre többféle salátát és salátakeveréket vezettek be, a magyarok ízléséhez igazodva.
Shenker-Horváth Kinga, a Magyar Testnevelési- és Sporttudományi Egyetem Dietetikusa és az Eisberg márkanagykövete szerint: „A legutóbbi táplálkozási felmérések azt mutatják, hogy hazánkban a felnőttek zöldség- és gyümölcsbevitele nem éri el az ajánlottat. Pedig a megfelelő mennyiségű, legalább napi öt adag zöldség- és gyümölcsféle fogyasztásával értékes tápanyagokhoz, vitaminokhoz, ásványi anyagokhoz, antioxidánsokhoz, rostokhoz jutunk hozzá, amelyek segítenek a betegségek megelőzésében és az egészség megőrzésében.” A szakember azt javasolja, hogy minden főétkezéshez fogyasszunk különböző színű zöldségeket, salátaféléket.
Az Eisberg éppen ezért elindította a salátafogyasztásra ösztönző nyereményjátékát, amelyben csupán annyi a vásárló dolga, hogy bármilyen Eisberg terméket vásárol április 22. és május 31. között és a blokkon szereplő kódot, a vásárlás időpontját és helyszínét feltölti a játék weboldalára. A játék során naponta kisorsolnak 6 db egyedi Eisberg logós ajándékot és hetente egy 100.000 forintos Euronics utalványt is. A fődíj pedig egy 1.000.000 forintos Euronics utalvány, melyért mindössze két blokkal már indulni lehet.
„Ez az Eisberg magyarországi történetének első országos, minden termékre és a hazai boltokra kiterjedő, salátafogyasztásra ösztönző nyereményjátéka. A játékot félmillió termékünkön matricával hirdetjük, valamint kereskedelmi televízióban főműsoridőben és áruházi kóstoltatással is népszerűsítjük, a megszokott integrált marketing eszközökön túlmenően. Várakozásaink szerint a kampány ezzel a komoly volumennel és jelentős láthatósággal sokakat terel majd az egészségtudatos táplálkozás irányába” – mondta el Gál Judit, az Eisberg marketing- és kommunikációs vezetője. Hozzátette: „Büszkék vagyunk arra, hogy idén 1 millió forint értékű fődíjat sorsolunk ki az Euronics együttműködésével, amivel erősítjük a márka vonzerejét és a vásárlói elköteleződést.”
Shenker-Horváth Kinga hozzátette, hogy „nem lehet elégszer hangsúlyozni a színes, kiegyensúlyozott táplálkozás fontosságát. Egészségünk megőrzése érdekében nagyobb figyelmet kellene fordítanunk a friss, nyers zöldségfélék mindennapos fogyasztására, ebben segítenek nekünk a salátafélék. Bízunk abban, hogy ez a nyereményjáték hozzájárulhat a magyarok salátafogyasztásának növeléséhez.”
További információ a nyereményjátékról a játék weboldalán található.