Október világszerte a mellrák elleni küzdelem hónapja. Ennek jegyében alkotta meg három évvel ezelőtt az Eisberg Hungary Kft. a Pink mix saláta- és zöldségkeveréket, amellyel a vállalat a Mellrákinfó Egyesület munkáját támogatja. A rózsaszín csomagolású saláta minden évben októberben kerül a boltokba, hogy hírét vigye a mellrákszűrés fontosságának, hiszen a korai stádiumban felismert betegség az esetek többségében ma már gyógyítható.
Magyarországon a nők körében még mindig a mellrák a vezető halálozási ok, annak ellenére, hogy a betegség 5 éves túlélési esélye korai felismerés esetén 95 százalék. Mégis kevesen, a nők alig 40-50 százaléka jár el az ingyenes szűrővizsgálatokra, miközben a Skandináv országokban ez az arány eléri a 80 százalékot.
A Mellrákinfó Egyesületet 2015-ben Halom Bori alapította személyes érintettsége okán. Az Egyesület célja a betegség korai felismerésére való figyelemfelhívás, valamint a mammográfiás szűrés fontosságának hangsúlyozása. Ugyancsak fontosnak tartják a nők testtudatosságra történő edukálását már fiatal kortól kezdve, hiszen egyre többen érintettek a 20-as, 30-as korosztályból. Ezeknek a célkitűzéseknek a megvalósítására szervezte idei kampányát is az Egyesület.
„Minden évben azt gondolom, hogy ezt már nem lehet túlszárnyalni, de újra és újra rá kell jönnöm, hogy ez igenis lehetséges” – fogalmazott Halom Bori, az Egyesület elnöke. „Fantasztikus megtapasztalni, hogy milyen sok felelősségteljes cég van, amelyek mögött olyan csodálatos emberek állnak, akik szívükön viselik az ügyünket. Ilyen az Eisberg is, a vállalat nyolcadik éve támogatja az Egyesület törekvéseit, sőt, három éve kifejezetten a mellrák elleni küzdelem támogatására egyedi salátakeveréket alkottak meg. A szépséges csomagolású Pink mix segítségével már több százezer nőhöz jutottak el az üzeneteink” – tette hozzá az egyesület alapítója.
Az Eisberg szívügye a segítés
„Az adománygyűjtő kampány egész október hónapban tartott a boltokban, minden eladott Pink mix után a korábbi években megszokott 5 helyett idén már 10 forintot adományoz az Eisberg a Mellrákinfó Egyesületnek. A tapasztalatok alapján elmondható, hogy az egészségtudatos vevők kifejezetten szeretik és keresik októberben a Pink Mixet. Ezt a számok is jól mutatják: a tavalyihoz képest idén 26 százalékkal nőtt az értékesített csomagok mennyisége. A vásárlók segítségével 600 ezer forint gyűlt össze a mellrák elleni küzdelem támogatására. A befolyt összegből az Eisberg 550 ezer forintot adományoz a Mellrákinfó Egyesületnek, akik az októberi kampányban összegyűlt pénzzel egy vidéki kórház onkológiai osztályát támogatják. A Tesco Go Pink kampányán keresztül a Pink mix saláták eladásából további 50 ezer forintot juttat az Eisberg egy, a Tesco által kiválasztott egészségügyi intézménynek” – foglalta össze az idei kampány eredményeit Gál Judit, marketing és kommunikációs vezető.
A Pink mix az üzletek mellett több helyen is felbukkant. Szeptember közepén Csopakon már a kampány előtt megkóstolhatták az érdeklődők a Race for the Cure® sétán – amelyet a Mellrákinfó Egyesület 8. Országos Konferenciájának keretében rendeztek meg. A 38. SPAR Budapest Maratonon is jól futott a saláta, a rózsaszínben érkező versenyzők egy-egy csomag Pink mixet kaptak ajándékba. Októberben a vállalat ismét megszervezte a már hagyományosnak számító Pink napot saját dolgozói számára, természetesen itt is elmaradhatatlan résztvevő volt a Pink mix. Az eseményen idén is ott volt Halom Bori, aki a korai felismerés és a szűrővizsgálatok fontosságáról, valamint a mellrákkal kapcsolatos tényekről és tévhitekről beszélt az érdeklődőknek, szó esett a mentális és a testi egészség kapcsolatáról is, női szerepekről, női közösségek erejéről is.
A Mellrákinfó Egyesület támogatásához évről évre egyre többen csatlakoznak, ilyen a Pink Gasztro kampány is, amelyben idén több mint 50 vendéglátóhely vett részt. Ebben az évben csatlakozott Közép-Kelet Európa legnagyobb közétkeztetési vállalata, akik jóvoltából további, csaknem 17 ezer embert sikerült elérni.
Több kisebb sportesemény is szerveződött a Pink október jegyében. A hónap végén 60 rózsaszínbe öltözött kangoo-s ugrálta körbe a Városligetet, nyomvonalukkal képzeletbeli szalagot rajzolva a liget köré. A Kangoo Jump’s Hungary csapata által szervezett figyelemfelhívó megmozdulás egyúttal adománygyűjtő akció is volt a Mellrákinfó Egyesületet javára. Ugyanez volt a célja az InterContinental Hotelben megtartott 90 perces Inside Flow Yoga órának is, itt a részvételi díjat ajánlották fel az Egyesületnek a szervezők. A rózsaszínbe öltözött résztvevők mindkét helyszínen egy-egy csomag Pink mix salátacsomagot kaptak ajándékba.
Ezek mellett még számtalan rendezvény segítette októberben az Egyesületet, amelynek alapítója azt mondja, sok százezer emberhez jutott el üzenetük a mellrák elleni küzdelem fontosságáról. Az idei kampány bevételéből a Mellrákinfó Egyesület – csakúgy, mint a korábbi években – egy vidéki kórház onkológiai osztályát támogatja.