Az Eisberg Hungary Kft. tavaly egyedülálló és innovatív megoldást vezetett be a céges kommunikációban, mely jó szolgálatot tett a koronavírus-járvány elleni küzdelem során is. A Sali kapitány névre keresztelt chatbot segítségével az összes fontos üzenet pár másodpercen belül eljut a dolgozókhoz. A remek technológiai újítás a közelmúltban a HR Awards pályázat „Felelős és empatikus munkaadó” különdíját is besöpörte „Járványhelyzetre adott HR-kommunikációs válasz” kategóriában. Ismerjük meg jobban!
Azonnali, gyors információ
Míg a legtöbb cégnél gondot jelent az információ gyors áramlása, addig az Eisberg Hungary Kft.-nél erről szó sem lehet. Az interaktív chatbotnak, Sali kapitánynak hála ugyanis a dolgozók szinte azonnal értesülnek az őket is érintő eseményekről. A HR-piacon abszolút újdonságnak számító technológiát még tavaly élesítették. Az előrelátás pedig jó szolgálatot tett a koronavírus-járvány idején is, amikor felértékelődött az üzenetek gyors célba érésének szerepe. Gazsi Zoltán, az Eisberg ügyvezető igazgatója büszke a jól vizsgázó Sali kapitányra, és igyekezett tartani a lelket a nehéz pillanatokban az embereiben.
Mindenkit érintő kérdések
De vajon mi mindenre lehet hatékonyan használni az új fejlesztést? Bognár Adrienn HR-közösségépítési vezető ezt is megosztotta velünk.
- A cég életében történt változásokról azonnal értesíthetjük a dolgozóinkat a chatbotunk segítségével. Így elég csak rápillantani az okostelefonjukra, és máris ott az üzenet arról, hogyan áll egy-egy termék bevezetésének, fejlesztésének folyamata, milyen új szabályok lépnek hamarosan életbe, mikor mehetnek üzemorvoshoz, hogyan alakul a műszakbeosztásuk, vagy mi a helyzet a túlórákkal, a szabadságokkal, a fizetéssel, esetleg a közelgő ünnepekkel. A pandémia megjelenésekor pedig még inkább éreztük, hogy mennyire megkönnyíti a mindennapjainkat Sali kapitány. A maszkhasználatról, a távolságtartásról, az ebédszünetek átszervezéséről, a testhőmérséklet-mérésről, a fertőtlenítők használatáról így – a faliújság és az e-mailek helyett – már innen értesültek a munkatársaink. Ezzel rengeteg negatív pletykának is elejét tudtuk venni. Ráadásul arra is volt lehetősége a dolgozóinknak, hogy a hangulatukról visszajelzést küldjenek egy 1-5-ös skálán” – mesélte Adrienn, aki hozzátette, hogy azoknak az eisbergeseknek, akik nehezen viselték a koronavírus-járvány időszakát, ingyenes pszichológiai beszélgetést is lehetővé tettek.
Fontos mérföldkő HR fronton
A chatbotot a közelmúltban értékes díjjal jutalmazták, ami nagy lépést jelentett a HR életében.
– Nagyon örülünk a HR Awards pályázatán „Járványhelyzetre adott HR-kommunikációs válasz” kategóriában megszerzett „Felelős és empatikus munkaadó” különdíjnak. Ez volt az első hivatalos elismerésünk ezen a területen, és azon fogunk dolgozni, hogy a jövőben gyarapítsuk ezt a számot. Természetesen a HR eddig, és ezután is jelen lesz személyesen is a dolgozók életében – Sali kapitánnyal kiegészülve – avatott be Adrienn.